Finclub jako firma ujrzała światło dzienne już na początku lat dziewięćdziesiątych XX wieku w miejscowości Wędrynia w czeskich Beskidach. Jej założycielem jest pan Jan Trojak, którego natchnęła do działania myśl o zdrowym czeskim społeczeństwie. Pragnął aby jak najwięcej osób zaczęło zdrowo się odżywiać i stosować jak najbardziej naturalne produkty kosmetyczne codziennego użytku, a przy okazji oczywiście zarobić jakieś z tego tytułu pieniądze. Początki jak zawsze były trudne, ponieważ wraz z żoną zastanawiali się z którym z państw rozpocząć współpracę. Jednym z nich okazała się Finlandia. Kraj charakteryzujący się ekologicznie czystą i zarazem piękną dziewicza przyrodą z mnóstwem jezior i lasów rzadko dotkniętych ludzką stopą czy zanieczyszczeniami w szczególności w północnej jej części. Czyste środowisko oraz zjawiska dni polarnych z długookresowym nasłonecznieniem kreuje optymalne warunki dla rozwoju niespotykanych nigdzie indziej ziół z wysoką zawartością substancji czynnych. Nazwa Finclub wzięła się ze początkowej współpracy z Finlandią.

Aby cokolwiek zapoczątkować pierwsze kroki w tymże celu skierował do Pragi, w której to odwiedził Ambasadę Finlandii i spotkał w niej Arna Latvusa, czyli właściciela firmy Hankintatukku Oy. W tenże właśnie sposób rozpoczęła się dwudziestoletnia już „podróż” pana Jana w kierunku polepszenia zdrowia przyszłych pokoleń nie tylko swoich rodaków, ale także społeczeństw w innych krajach. Początkowo jak w każdym biznesie zamówienie było stosunkowo niewielkie, bo zaledwie za kilka tysięcy koron. Finclub z małej rodzinnej firmy rozrósł się do zadowalających już rozmiarów, bowiem stał się przedsięwzięciem międzynarodowym działającym obecnie w ośmiu krajach Europy Środkowej w tym w Polsce, Austrii, Niemczech, Rumunii, Chorwacji oraz na Słowacji i Węgrzech. Finclub nieskończenie i sukcesywnie powiększa swój asortyment naturalnych produktów. Początkowo w Europie działało zaledwie 5 centrów dystrybucyjnych, których do dnia dzisiejszego otworzono ponad 50.

Utworzona w tym celu spółka Finclub Poland bardzo prężnie rozwija się mimo co jakiś czas nadciągających fal kryzysu. Do chwili obecnej produkty firmy promowane są przez ponad 40 000 aktywnych członków działających na zasadach wielopoziomowego marketingu sieciowego MLM, który do firmy wprowadził jako jeden z pierwszych założyciel firmy Finclub pan Jan Trojak. Na sukces firmy składa się tak naprawdę wiele czynników, do których bez wątpienia należy bardzo wysoka jakość produktów i usług. Potwierdzeniem tego stanu rzeczy są chociażby otrzymane przez Finclub certyfikaty ISO, TOP CZECH QUALITY oraz międzynarodowy certyfikat ratingowy AAA®, który w Czechach otrzymało tylko 0,2% najlepszych firm. Ponadto kluczowym czynnikiem jest także progresywny system sprzedaży opierający się na członkach będących swoistym motorem napędowym ciągle rosnącej sprzedaży. Roślinne składniki poddawane są licznym bardzo rygorystycznym kontrolom.